Homeric seamănă cu toate romanele mele, dar în esență este o carte în registru fantastic, o scriÂere care, deÈ™i se miÈ™că printre parfumurile de epocă, nu este totuÈ™i de atmosferă, ci una cu subiect ferm, o ficÈ›iune de mistere, în care întâlnirea dintre o femeie È™i un bărbat se află în centrul poveÈ™tii.
Iar aici trebuie să spun că am oroaÂre de romanul istoric, monografic È™i stupid în multe privinÈ›e. Nici Manuscrisul fanariot și nici Mâța Vinerii nu merg în zona respectivă. Cu atât mai puÈ›in Homeric, care mizează pe o structură schizoepică, în ideea că fluxul memoriei are întotdeauna un traseu aiuristic, de-a lungul căruia apar periodic niÈ™te căutători de comori.
DeÈ™i n-am respectat cronologia întâmplărilor, nici n-am făcut un puzzle. Povestea se desfăÂÈ™oară într-un timp larg, acolo unde doar detaliile conÈ›in inforÂmaÈ›ii istorice. Este o noutate È™i aceasta, pentru că, deÈ™i mă întorc la secolul al XVIII-lea, datarea nu mai este punctul forte al romanului. ÃŽncepe cu personajele
Mai mult în Suplimentul de Cultură